Peminat Amanda Putri's Garden

Sabtu, 21 April 2012

Jom Cabut Ubi Kayu

Asalamualaikum.  Hari ni En Abang balik kampung sendiri sebab cam biasa kak Mai ada urusan sendiri. Macam biasalah En. Abang balik kampun mesti redah kebunnya.  Jom tengok...




Alamak.... makhluk asing apakah ini??????




Oooo En. Abang baru lepas mencabut ubi kayu rupanya. Cuba teka ubi kayu boleh buat ape?  Ye..kekawan semua memang pandai.... lepat ubi, bingka ubi, pengat ubi, ubi goreng, kerepek ubi, getok ubi dan bermacam-macam daripada ubikan.... paling malas pun layan je ubi rebus betul tak.....


Kalau ada kerajinan sikit boleh lah cuba buat bingka ubi...Bak kata anak tiru dalam kampung boy...mak buat bingkang ubi....


Kalau nak resipi bingka ubi kayu boleh klik sini.

Oklah ta ta dulu.......


Tiada ulasan:

Catat Ulasan